Blomsterkasser af ipe

Hjemmelavede blomsterkasser


Vi fik bygget en ny terrasse i ipé: holdbart, smukt og ret dyrt træ. Der blev nogle rester tilovers, og da jeg synes at trappen ind mod muren så ret trist ud (= der manglede planter), gik jeg igang med sav og skruemaskine.

Kasserne er 28*40 cm og i 2 brædders højde. De er 'foret' med ukrudtsdug, og så er der plantet Hostaer i alle fire. Det er en kasse på hver andet trin.


Muren vender mod nordøst, så der er ikke så meget sol, derfor faldt plantevalget på Hostaer. To af kasserne har fået nye planter, som ses på billedet og de andre to er plantet med Hosta'er, der overlevede den store haverenovering.

Som I kan se på billedet, ser jeg ret veltilfreds ud, og det skyldes ikke mine evner med værktøjet. Det er faktisk ret heldigt, at kasserne har to bagsider både mod muren og trappetrinnet, så kan de værste skæve kanter skjules.

Projektet var fedt fordi jeg fik pyntet en trist mur uden at skulle købe en masse, 4 planter og lidt jord var alt det kostede.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Klar til bier

At omlægge en forsømt have

Stativ til klematis